For tredje året på rad har vi hatt gleden av å samarbeide med TDC, denne gangen med temaet Rubber Ducking.

Vi har utviklet årets visuelle konsept, inkludert introvignetter, all merchandise og trykksaker. Designet tar utgangspunkt i den ikoniske badeanda.

Begrepet Rubber Ducking kommer fra programvareutvikling, der man forklarer et problem høyt til en tredjepart (f.eks en badeand på pulten) for å finne løsningen. I overført betydning handler det om samarbeid, refleksjon og nytten av å tenke høyt sammen.

Prosjektet er et resultat av tett samarbeid mellom flere flinke folk. Sammen med Joakim Ulseth har vi produsert vignetten og SoMe-elementer som bygger opp under årets tema. På lydsiden har vi hatt med vår faste samarbeidspartner Are Åberg, som alltid sørger for at lyden løfter uttrykket og helheten i filmene.

I After Effects har vi utviklet en robust rigg som lar oss sette inn nærmest hvilket som helst footage og få ut et uttrykk i tydelig TDC-stil. Rigg­en analyserer lysverdier i bildet som justerer form og størrelse på symbolene deretter, før de distribueres i et dynamisk grid.

Neste
Neste

SiT